Jak prowadzić zajęcia z dziećmi?

photo@jerzybabiak.com-15Przecież to takie proste! Jako dorośli, jesteśmy starsi, silniejsi, więcej wiemy- dlaczego mielibyśmy sobie nie poradzić? Okazuje się że nie jest to wcale takie łatwe. Dobrze pokazało nam to ostatnie spotkanie, kiedy to Agata i Karolina z trudem próbowały poprowadzić prezentację wśród dorosłych – a co dopiero by było wśród dzieci!

Bycie wychowawcą to duża odpowiedzialność. Będąc nim powinniśmy być wzorem, tak aby dziecko mogło nas naśladować. Dobry nauczyciel powinien być kreatywny, mądry, cierpliwy, przewidujący. Warto jest zdobyć zaufanie wychowanka- oswoić się nawzajem. Taka relacja pozwoli osiągnąć lepsze efekty. W teorię prowadzenia zajęć z dziećmi wprowadziła nad Agata, mająca już doświadczenie w prowadzeniu zajęć z dziećmi m.in. na Litwie. W utrwaleniu wiedzy pomogły nam liczne cytaty i wypowiedzi znanych osób, a także fragment książki „Mały Książę”.

Po teorii przyszedł czas na praktykę. Tym razem Karolina podzieliła się z nami swoim doświadczeniem animatorskim. Wybór gier i zabaw powinien zależeć od rodzaju grupy, ich umiejętności, specyfiki, a także od celu, który chcemy uzyskać jako animatorzy. Karolina podzieliła gry m.in. na integracyjne, zręcznościowe, edukacyjne, taneczne, ruchowe. Mimo naszego wieku, zamieniliśmy się na chwilę w małych podopiecznych bawiąc się i rywalizując ze sobą. Najwięcej radości przyniosły nam zabawy z dużą, kolorową chustą. Pokazało nam to także, że niezależnie od wieku czy kultury, są gry i zabawy, które potrafią pomóc uczestnikom w integracji i nauce i sprawić im wiele radości.

Owocne spotkanie środowe wprowadziło nas w szeroki temat pracy z dziećmi. Specyfiką salezjańską jest kontakt z młodzieżą, dziećmi, dlatego nic nam nie pozostaje, jak wykorzystać tę wiedzę w pracy z małymi podopiecznymi, pogłębiając ich wiedzę, wiarę oraz dając im choć odrobinę radości.

Agnieszka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *