Rekolekcje dla wolontariuszy misyjnych 2016

Na weekend majowy nasi tegoroczni wolontariusze misyjni przeżywali swoje dni skupienia. Agnieszka Chlipała, Anna Śnieżek, Kalina Kabat, Kamil Janik, Robert Weber, Karolina Molendzka i Agata Kopańska już są coraz bliżej wyjazdu do Etiopii, Liberii i Indii. Oto jak przeżywali ten wspólny czas przed wyjazdem.

CZWARTEK 26.05

W czwartek 26 maja wszyscy bardzo wcześnie wstaliśmy (o godz. 7.00), pomodliliśmy się wspólnie jutrznią, zjedliśmy śniadanie i udaliśmy się do parafii p.w. św. Marii Magdaleny w Ścinawce Średniej, aby uczestniczyć w Eucharystii oraz procesji. Można było poczuć niesamowity klimat procesji, która odbywała się poprzez polne dróżki, wśród przyrody. Następnie udaliśmy się w samotności na górę Wszystkich Świętych rozważając po drodze działalność św. Pawła oraz temat: “Kim jestem, jak i dokąd zmierzam”. Był to bardzo owocny dla nas czas. Po wejściu na górę wszyscy mogliśmy podzielić się swoimi przemyśleniami. Później udaliśmy się na konferencję ks. Jerzego pt: ”Wola Boża w moim życiu” w sanktuarium MB Bolesnej.

Schodząc z góry mieliśmy okazję porozmawiać ze sobą w małych grupach, według których wyruszamy na misję o trudnych sytuacjach i kryzysach jakie mogą nas na misji czekać. Po powrocie do Dzikowca wspólnie przygotowaliśmy i zjedliśmy przepyszną kolację oraz obejrzeliśmy film pt: “Shooting Dogs”. Po filmie mogliśmy podzielić się naszymi refleksjami oraz spostrzeżeniami, m.in na temat cierpienia czy podejmowania ważnych życiowych decyzji. Myślę, że był to dobrze wykorzystany dzień, który z pewnością zaowocuję podczas wyjazdu na misję. Oto stoję u drzwi i kołacze:)

Karolina

PIĄTEK 27.05

Piątek był dniem kiedy mogliśmy pospać trochę dłużej, bo pobudka była o 8, co było bardzo korzystne zważywszy na długie rozmowy i wiele emocji po czwartkowym seansie „Shooting Dogs”, a także dzień pełen wrażeń jaki nas czekał. Dzień zaczęliśmy od jutrzni i wspólnego śniadania. Potem przyszedł czas na kilkugodzinne szkolenia, w których dowiadywaliśmy się wszystkich szczegółów dotyczących rozliczeń finansowych i merytorycznych związanych z naszymi wyjazdami. Poznaliśmy różnice między rachunkami, fakturami a notami księgowymi czy oświadczeniami zakupu. Dowiedzieliśmy się wszystkiego na temat naszego ewentualnego leczenia, ubezpieczenie itd., a także zapoznaliśmy się z niezbędnikiem wolontariusza, czyli tym, co mają zawierać nasze bagaże, głowy i serca, tak żebyśmy byli „gotowi na wszystko” albo przynajmniej na to, na co można się przygotować 🙂 . Potem przyszedł czas na omówienie spraw dotyczących naszych relacji z misji. Mówiliśmy o naszych przyszłych blogach, a także foto i video relacji. Czekajcie cierpliwie! Już za miesiąc będziecie mogli przenieść się z nami do Etiopii i Liberii, a za kolejne 4 wyruszyć w podróż do Indii. Po sprawach przyjemnych przyszedł czas na zmierzenie się z przyszłymi problemami- mówiliśmy o sytuacjach trudnych, problemach jakie mogą nas spotkać i rozwiązaniach. Odgrywaliśmy scenki, dyskutowaliśmy – to był dla nas ważny i owocny warsztat. Przed obiadem nastała część, której wszyscy obawiali się najbardziej- egzaminu z języka angielskiego! Na szczęście „Nie taki diabeł straszny jak go malują”- wszyscy ładnie zdali i dostali „przepustkę” do wylotu. Po wysiłku przedpołudniowym nadszedł upragniony czas obiadu i relaksu, a także czas Mszy Świętej i Nabożeństwa Majowego w kościele p.w. św. Marcina w Dzikowcu. Wieczór rozpoczęliśmy od wspólnego rozkoszowania się niesamowicie pyszną rybą przyrządzoną przez samego Księdza Jerzego, a zakończyliśmy wspólną grą w Dixit. I taki minął dzień 2 pełny dzień naszego wyjazdu!

Kalina

SOBOTA 28.05

W sobotę już tradycyjnie wzięliśmy udział w pielgrzymce z Nowej Rudy do sanktuarium Matki Bożej Bardzkiej Strażniczki Wiary. Kroczyliśmy tym samym szlakiem, który kiedyś przemierzali szesnastowieczni pątnicy. Dodatkowo podczas postojów mogliśmy wysłuchać konferencji na temat odpustów oraz chrztu świętego, które wygłosili nasi duszpasterze. Każdy wolontariusz misyjny szedł zapewne z własną intencją, którą przedstawił w Bardzie Naszej Strażniczce. Wiara w Jej Matczyną opiekę będzie zapewne niezbędna w różnych sprawach, które oddamy Jej wykonując swoją posługę misyjną.

W Bardzie przywitał i pobłogosławił nas biskup diecezji świdnickiej Adam Bałabuch. Po Mszy Św. mogliśmy wrócić do naszego miejsca pobytu, by uczcić kolejny dobrze spędzony dzień wspólnie przygotowanym obfitym posiłkiem. Dopiero wieczorem rozpętała się burza, która przez cały dzień wisiała w powietrzu. Zapewne był to przejaw Matczynej opieki, którą otoczyła nas Ta, do której pielgrzymowaliśmy od samego rana.

Kamil

NIEDZIELA 29.05

Niektórzy w bólach po sobotniej pielgrzymce, niektórzy nieco bardziej wypoczęci, wstaliśmy w niedzielny poranek, gotowi do Niedzieli Misyjnej w dwóch parafiach noworudzkich- św. Mikołaja oraz św. Barbary.  Modlitwy nigdy za dużo- w obu parafiach uczestniczyliśmy łącznie w 9 mszach. Wolontariusze opowiadali o swojej pracy na misjach w Etiopii oraz Liberii oraz o planowanych tegorocznych projektach w tych krajach. Słowa obrazowane były zdjęciami oraz filmikami przygotowanymi w ramach prezentacji multimedialnej. Księża hojnie ugościli wolontariuszy na obiedzie, a podczas przerwy popołudniowej, ks. Jerzy zaprowadził nas do lokalnej słynnej kawiarni. Wspominając wszelkie pyszności jakie jedliśmy podczas całego wyjazdu, niekoniecznie zasłużyliśmy jeszcze na aż takie desery- kawa z truskawkami czy finezyjnie podane pływające lody. Po wieczornej mszy świętej, pożegnaliśmy się z goszczącymi nas księżmi i wyruszyliśmy do Wrocławia. Niedziela misyjna w Nowej Rudzie weszła już w coroczną tradycję SWMu oraz parafian. Noworudzianie pomagają nam realizować projekty, a my co roku zdajemy im relację ze wspólnych dokonań. Mamy nadzieję, że i tegoroczne projekty przyniosą wiele dobra i potrzebującym i nam.

Agnieszka M.

Paula Łuszczek

Czerwiec 2nd, 2016 View Profile

Koordynator wolontariuszy w SWM Wrocław. Absolwentka biotechnologii, zarządzania i pedagogiki. Brała udział w projektach misyjnych w Ghanie, Liberii, Etiopii i na Syberii. Hobby: rower, fotografia i puzzle :) Motto: "Wszystko mogę w Tym, który mnie umacnia!"